Pandemi

Üniversitemizin Covid-19 Küresel Salgın Dönemi ESTÜ Deneyimi Yenilikçi Uygulamalar isimli yayınlanan Kitap için tıklayınız.

Covid-19 Sürecinde ESTÜ'de Alınan Önlemler 

• Üniversitemiz akademik ve idari personelinden hamileler, yasal süt izni ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 104/F fıkrasına göre izin kullananlar, engelli çalışanlar, 60 yaş ve üzerinde olanlar ile Sağlık Bakanlığının belirlediği dezavantajlı gruplardan (bağışıklık sorunu olanlar, kanser hastaları, kronik solunum yolu hastaları, obezite ve diyabet, kalp damar hastaları, organ nakli olanlar, kronik hastalar) olanlar pandemi süreci boyunca idari izinli sayılmışlardır.

• Üniversitemiz Kampüs nizamiyelerinde giriş çıkışlara sınırlama getirilmiş, personel dışında kimse kampüs alanı içerisine alınmamış, Üniversitemiz Koruma ve Güvenlik Müdürlüğünce kampüs nizamiyelerinde araçlar daha sıkı bir biçimde kontrol edilmeye başlanmıştır.

• Ziyaretçi/öğrenci girişleri durdurulmuş, görüşmenin gerekli olduğu durumlarda ziyaretçi/öğrenciler kampüs nizamiyesinde bilgilendirilmiş, ayrıca bina girişlerinde ateş ölçümü gerçekleştirildikten sonra, maske ve mesafe kurallarına uygun bir biçimde ofis dışında görüşmeler gerçekleştirilmiştir.

• Bu süreçte kritik görevleri olan çalışanlarla üst yöneticiler normal mesai düzeninde çalışmalarına devam ederken, birimlerde görevli tüm personel ihtiyaca bağlı olarak; dönüşümlü çalışma sistemine alınmış, birim çalışan sayısı asgariye düşürülmüş, faaliyetler uzaktan çalışma yöntemiyle sürdürülmüştür.

• Pandemi kapsamında yüzyüze gerçekleştirilen/gerçekleştirilecek tüm etkinlikler iptal edilmiş, yapılması zaruri olan toplantılar için çevrimiçi toplantı yöntemleri benimsenmiştir.

• Üniversitemizde çalışan tüm personelin yurtdışı görevlendirmeleri 16 Mart 2020 tarihinden itibaren iptal edilmiştir. Herhangi bir nedenle yurtdışında olup dönüşünü gerçekleştiren personelin/öğrencinin 14 gün boyunca karantina tedbirleri kapsamında kampüs alanına gelmemesi sağlanmıştır.

• Yönetim kurulu, senato toplantıları gibi karar alma ve yönetim çalışmaları çevrimiçi programlar ile yapılmış ve toplantıların kayıt altına alınması sağlanmıştır.

• Covid-19 kapsamında çeşitli kurum ve kuruluşlardan gelen bilgilendirmeler, talimatlar, ilan, afiş ve materyaller personel ve öğrencilere duyurulmuş bu kapsamda yapılan bilgilendirmelere hızlı bir biçimde ulaşılabilmesi için; https://eskisehir.edu.tr/universitemiz/covid-19-bilgilendirme-paneli Covid-19 Bilgilendirme Paneli oluşturulmuştur.

• Pandemi ile alakalı ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli olacak şekilde yerinde ve zamanında kullanılması sağlanmıştır.

• Salgın hastalıkla ilgili tedbirler kapsamında gerekli olan el dezenfektanı, siperlik, eldiven, maske vb. kişisel koruyucu donanımlar temin edilerek ilgili personellere dağıtılmıştır.

• Bağlı birimlerin yöneticileri ile süreç kapsamında verimli ve koordineli bir şekilde çalışmak için Zoom üzerinden toplantılar yapılmış, görüş alışverişinde bulunulmuştur.

• İş sağlığı ve güvenliği koordinatörlüğüne iş güvenliği uzmanı görevlendirilmiş olup, bu süreçle ilgili risk değerlendirme çalışmaları yapılmıştır.

• Sivil savunma amirliği kurularak bu süreçte afet ve acil durum çalışmaları ile yönetim mekanizması güçlendirilmeye başlanmıştır.

• İnsan kaynağı planlamasında personelin öncelikle uzaktan çalışma yöntemi ile çalışması esas alınmıştır. Uzaktan çalışması mümkün olmayan personele ise dönüşümlü çalışma sistemi uygulanmıştır.

• Tüm birimlerde asgari personel bulundurmak şartıyla işlerin aksamadan yürütülmesi haftalık planlama dahilinde sağlanmıştır.

• Okul öncesi veya ilköğretimde çocuğu bulunan kadın personelimizin pandemi süresince uzaktan çalışma yöntemiyle hizmetinin devamı sağlanmıştır. İkamet ettikleri evde bilişim altyapısı bulunmadığını beyan edenler salgın süresince idari izinli sayılmıştır. Yeni normal sürecine geçişle birlikte insan kaynağının daha verimli kullanılabilmesi işe dönüşleri gerçekleştirilmiştir.

• Yeni normal düzenine geçilmeden önce tedbirlerin yoğun uygulandığı dönemde tüm birimlerin haftada bir kez olmak üzere dezenfeksiyonu sağlanmış, yeni normal düzenine geçiş ile birlikte Rektörlük dışındaki birimlerin dezenfeksiyon işlemi birim yönetimlerine devredilmiştir. Rektörlük binası her hafta dezenfeksiyon işlemine tabi tutulmaktadır.

• Pandemi sürecine bağlı maddi gereksinimlerin sağlanabilmesi için, mali kaynakların etkin kullanımına ilişkin tedbirler alınmış, harcama birimleri tarafından mali yükümlülüklerin paylaşımı sağlanmıştır.

• Kaynakların etkin ve verimli kullanımını sağlamak amacıyla Mimarlık ve Tasarım Fakültesi tarafından maske ve siperlik üretimi gerçekleştirilmiştir.

• Tüm sosyal faaliyetler ve etkinlikler iptal edilmiştir.

• Süreç kapsamında kurum içi ve kurum dışı sergi, müze gibi sosyal faaliyetlerin Zoom programı ile erişimi mail yoluyla tüm personele ilan edilmiştir.

• Covid-19 nedeniyle yüzyüze yapılamayan ancak çevrimiçi ortamlarda gerçekleştirilen etkinliklerin personel ve öğrencilerimizle buluşması sağlanmıştır.

• 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü Anma Etkinlikleri kapsamında “Türkiye’de Darbeler ve 15 Temmuz Mücadelesi” başlıklı etkinlik çevrimiçi olarak gerçekleştirilmiştir. 

• Üniversitemiz Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi kurularak personel ve öğrencilerin hizmetine sunulmuştur.

• Covid-19 Pandemisi ile birlikte kampüs içi personel ve öğrenci yoğunluğunun azalması, yemekhane ve kantinlerin kapanması Üniversitemiz kampüsünde barınan sokak hayvanlarının aç kalmasına neden olduğundan, tüm personelin katkıları ile yem temin edilerek hayvanların beslenmesi sağlanmıştır.

• 1 Haziran 2020 tarihine kadar personelin sosyal mesafeyi aşmaması ve yoğunluk oluşmaması için yemekhaneden kumanya şeklinde yemek servisi sağlanmıştır.

• Birimler tarafından ihtiyaç duyulan salgın hastalık kapsamında araç/gereç ve sarf malzemelerin temini için çalışmalar yapılmıştır.